Să cer sfatul unui agent imobiliar sau să mă ocup personal de tranzacţie?
Este o întrebare pe care mulţi dintre noi o au atunci când vor să
cumpere sau să vândă o proprietate. Vremurile grele prin care trecem îi
fac pe unii să nu apeleze la serviciile unei agenţii imobiliare pentru a
nu achita comisionul datorat la finalul tranzacţiei, crezând astfel că
ies mai ieftin.
Dacă nu colaboraţi cu un agent imobiliar
şi nu îi achitaţi acestuia un comision, nu înseamnă neapărat că aţi
cumpărat mai ieftin. Un agent imobiliar vă poate ajuta să negociaţi o tranzacţie
imobiliară în favoarea dumneavoastră pentru că el ştie cel mai bine cum
stau lucrurile în piaţă şi care sunt preţurile reale. În plus, un
consultant imobiliar vă scuteşte de timpul pierdut pentru căutarea
ofertelor, el vă va prezenta doar proprietăţile care se potrivesc
cerinţelor dumneavoastră.
„Posibilităţile de negociere
cresc prin intermediul unui agent imobiliar care îşi are armele lui în
negociere cu vânzătorii. În acelaşi timp, cumpărătorul primeşte tot
suportul în ceea ce priveşte corectitudinea documentelor, a fluenţei
tranzacţiei. În general, cumpărătorul de astăzi este o persoană destul
de ocupată şi preferă ca toate aceste mărunţişuri, toată procedura de
pregătire a documentelor să fie făcute de o persoană calificată să facă
aşa ceva. Agentul imobiliar trebuie să îl ajute pe cumpărător să nu piardă timp
inutil cu identificarea proprietăţilor, cu vizionarea ofertelor
nepotrivite sau a proprietăţilor unde situaţia juridică nu este clară.
Un specialist imobiliar ajută la identificarea nevoilor clientului, în
funcţie de profilul acestuia. La un agent imobiliar trebuie să apeleze
doar cei care nu pot vinde/cumpăra/închiria singuri. Pentru că rolul
agentului imobiliar este acela de a ajuta oamenii, de a reuşi ceea ce
singuri nu ar reuşi, de a scuti timp, bani şi bătăi de cap pentru clienţii săi.
Sunt
situaţii, şi nu rare, spun specialiştii imobiliari, când cumpărători cu
un buget mic ţintesc spre proprietăţi mult mai scumpe, în zone unde nu
ar găsi niciodată o locuinţă care să se încadreze în suma de care ei
dispun. Astfel, un agent imobiliar va ajuta cumpărătorul să stabilească
tipul de proprietate care i se potriveşte cel mai bine, în concordanţă
cu bugetul alocat. „Un agent imobiliar îl poate ajuta pe clientul său,
pe cumpărător în obţinerea finanţării pentru achiziţia proprietăţii
dorite, fie prin partenerii bancari, fie prin brokerii de credit cu
care agentul are parteneriate. Cred că în această perioadă cei care
înţeleg beneficiile unui consultant imobiliar apelează de la început cu
mare încredere. Sunt şi clienţi care după o perioadă în care caută
singuri, vin către companiile imobiliare tocmai pentru că primesc un
suport profesionist şi o imagine a pieţei diferită de cea pe care le-o
arată vânzătorii.
Avantaje pentru vânzător
„Un
agent imobiliar şi, implicit, o companie imobiliară poate pune la
dispoziţie unui vânzător o bază de date de clienţi şi atunci şansele
sunt mult mai mari să vândă, reuşeşte mai repede să încheie tranzacţia.
Consultantul imobiliar este din ce în ce mai bine pregătit şi îi poate
acorda asistenţă vânzătorului pe tot parcursul tranzacţiei, îl poate
sfătui pas cu pas, îi poate transmite o imagine clară şi corectă a
nivelului pieţei a ceea ce se întâmplă pe piaţă în privinţa preţurilor, a
cumpărătorilor a posibilităţilor acestora de finanţare. Un
consultant imobiliar ştie în orice clipă cum merg lucrurile în piaţa
imobiliară şi poate stabili momentul oportun de lansare în piaţă a
ofertei, un amănunt pe care puţini vânzători îl cunosc. Totodată,
specialistul imobiliar va efectua o analiză de piaţă, pentru a determina
pe de o parte preţul corect de lansare a ofertei în piaţă, iar pe de
altă parte preţul corect de vânzare final, de cele mai multe ori ele
diferind. „Consultantul imobiliar ştie cel mai bine să promoveze
ofertele imobiliare, astfel încât informaţia să ajungă la potenţialii
cumpărători. De asemenea, în atribuţiile agentului intră şi menţinerea
la curent a vânzătorului cu privire la evoluţia pieţei, a preţurilor,
precum şi urmărirea ofertelor concurente din piaţă, pentru a putea
adapta constant strategia de vânzare.
Sursa: www.romanialibera.ro
http://www.imobileterra.ro/